Social Media Zoeken Partners

Coehoorn communicatie

AdresMail JanJanarendz.nl
3 April 2012 - 08:46

Prooi voor callcenters

De inschrijving van Jan Arendz Tekst & Advies bij de Kamer van Koophandel kreeg een staartje. Als starter word je de eerste maanden benaderd door tal van bedrijven. Kantoorartikelen, boekhoudprogramma's, energie, van alles willen ze jou verkopen.

Gemiddeld kreeg ik twee telefoontjes en vier poststukken per week met aanbiedingen. Marketeers spelen in op het feit dat je starter bent. Je bent jong, denken ze, je moet alles nog leren en je bent afhankelijk. En je hebt nog tijd om zo'n verkooppraatje aan te horen.

Niet zelden zegt de beller dat hij/zij zelf ook starter is. Dat schept een band, toch? Samen in hetzelfde schuitje.

Ik heb me er aardig doorheen weten te slaan. Maar het scheelde weinig of ik was van energieleverancier veranderd. En een betaalde websitevermelding wist ik juist op tijd af te wimpelen. Misschien koop ik binnenkort een printer, speciaal voor starters.

Na drie maanden is de belterreur zo'n beetje ten einde. Nog een geluk dat mijn mailadres niet openbaar is bij de KvK. Starters let op, dat kun je zelf aangeven!

Dat het ook anders kan, bewijst Willem de Goede (foto) uit Heerenveen.

Hij toonde oprechte belangstelling aan de telefoon. Hij bood hulp en contacten aan. We zouden elkaar aan opdrachten kunnen helpen. Over verzekeringen, die hij verkoopt, sprak hij niet.

De verzekeringsman kwam thuis langs om mijn kantoor en bed & breakfast te bekijken. Ik maakte een tegenbezoek en zocht voor hem uit wat een bedrijfsfilmpje kost.

Natuurlijk hebben we mijn verzekeringen ook even doorgenomen. En die gaan naar De Goede Heerenveen. Maar voor mij is vooral het nieuwe contact  waardevol. Met het bijbehorende netwerk.

Vorige blogVolgende blog