Social Media Zoeken Partners

Coehoorn communicatie

AdresMail JanJanarendz.nl
22 Januari 2013 - 14:16

Een naam uit een sprookje

Jan CoehoornEen merk staat of valt met de naam. Daar kom je bij de start van een bedrijfje al snel achter (zie blog: Een naam bedenken). Bij de promotie van het toerisme in Zuidoost-Friesland zit dat wel snor. Het netwerk kreeg de naam Friese Wouden.

Beter kan niet, betoogde mijn 'partner in crime' Jan Coehoorn van Ogylvy. Hij presenteerde vanmorgen een strategie voor de ondernemers in de regio. ,,De Friese Wouden is bijna een sprookje'', oreerde Coehoorn. Daarnaast zijn wouden doorgaans uitgestrekt, wat ,,een oerwoud aan mogelijkheden'' suggereert.

Verder associëren mensen wouden met ongerepte natuur. Voeg daarbij de 100 procent naamsbekendheid van Friesland - en de Randstad heeft de streek De Friese Wouden binnen een half jaar ,,tussen de oren''. Weg met windstreeknamen als Zuidoosthoek en Zuidoost-Friesland!

Het is wel jammer dat de noordelijke Friese Wouden hun eigen weg zijn gegaan. Zou je beide wouden samenvoegen, dan had je een nog sterker merk. De onderhnemers omarmden de strategie van Coehoorn trouwens.

Nu gauw mooie borden plaatsen langs de belangrijkste invalswegen: Welkom in de Friese Wouden. Lekker geheimzinnig. De stichting van Jan Hofstra en Barend Potjer kan aan de slag! Laat het sprookje beginnen!

Vorige blogVolgende blog