Social Media Zoeken Partners

Coehoorn communicatie

AdresMail JanJanarendz.nl
10 April 2014 - 20:15

Sa! moat it

Sa! Vanuit het niets is in Opsterland een nieuwe huis-aan-huiskrant gelanceerd. Dan heb je lef in deze tijd, is je eerste reactie. Maar volgens mij is het initiatief van Arend Waninge en Rik Dijkstra een schot in de roos.

De journalist uit Terwispel en de advertentieverkoper uit Gorredijk vullen het gat dat de weekbladen van tegenwoordig achterlaten. Bij NDC Mediagroep en Wegener moeten een paar mensen – vaak van grote afstand - een krant vullen. Het gevolg: veel oppervlakkig nieuws en klakkeloos overgenomen persberichten.

De oprichters van Sa! kennen het verschijningsgebied van de krant door en door. Ze staan er met hun blote voeten in het veen en zand van Opsterland. Dat is een mooie voedingsbodem voor primeurs, duiding en local human interest. Goeie freelancers uit de buurt mogen mooie verhalen aanleveren. Het eerste nummer van Sa! belooft veel goeds. Royale artikelen worden mooi opgediend op dik krantenpapier.

Door de binding met de streek loopt de advertentieverkoop ook veel beter. Acquisiteur Rik Dijkstra kent zijn klanten van zijn NDC-periode. Maar hij kent ze ook, omdat hij tussen hen woont en werkt. Deze band zorgde voor 14 advertentiepagina’s in het eerste nummer. Als dit zo doorgaat…

Ouderwets is de krant niet. Aan Sa! is een interactieve en overzichtelijke website gekoppeld: www.sa24.nl. Hier is plaats voor actueel nieuws en eigen inbreng van burgers. Maar ook voor extra foto’s en filmpjes. Met websites weet je nooit of ze een succes worden, maar dit weekblad staat als een huis(-aan-huis).

No sa.

Vorige blogVolgende blog