Social Media Zoeken Partners

Coehoorn communicatie

AdresMail JanJanarendz.nl
17 September 2015 - 13:39

Het einde van Facebook

In 2017 is het afgelopen met Facebook, voorspellen kenners van de sociale media. Met de introductie van de vind-ik-niet-leuk-knop probeert de multinational het leven te rekken.  Maar volgens mij is dit het begin van het einde.

Vooropgesteld, zelf ben ik wat uitgekeken op Facebook, ook op het liken. Het gros van de vrienden heeft het steevast gezellig, doet mooie aankopen, gaat lekker op vakantie en drinkt een heerlijk wijntje of biertje in de zon. Ik weet het nu wel.

Je zou bijna vergeten dat mensen ook vreselijk humeurig kunnen zijn, miskopen doen, thuis op de bank blijven hangen en op een winderig terras te slappe koffie krijgen voorgeschoteld. En ondertussen slaat de verveling toe, wat leidt tot nog meer posts op Facebook...

Ik krijg de neiging al deze vreselijk leuke dingen te disliken. Maar dat gaan we natuurlijk niet doen. Dat is ook weer sneu. En dus gaan we massaal negeren, zodat het stiller en stiller wordt op Facebook. Totdat iets nieuws ons weer prikkelt.

Dislikes zijn niet de prikkel die we nodig hebben. Ze zullen alleen maar meer ergernis opwekken. Juist omdat mensen leuk gevonden willen worden, werd Facebook zo'n succes. Dislikes worden het Waterloo voor Mark Zuckerberg.

Vorige blogVolgende blog