Social Media Zoeken Partners

Coehoorn communicatie

AdresMail JanJanarendz.nl
30 Januari 2012 - 16:52

Een naam bedenken

2012-01/foto-visitekaartje.jpgWat moet je regelen als je een bedrijfje opricht? Waar loop je tegenaan? De komende weken deel ik hier mijn ervaringen. Vandaag: Een naam bedenken.

Al maanden ligt een schriftje op tafel. Tekstfee, staat er op. Het was de eerste naam die ik bedacht voor mijn eenmansbedrijfje in tekstschrijven en communicatieadvies. Een hele bladzijde in het ideeënschrift is gevuld met namen.

Tekstfee, een vergoeding voor tekst, heeft het niet gehaald. Klinkt te goedkoop. Doet denken aan Klereshop of Handje Contantje. Bovendien doe ik meer dan teksten schrijven. Nog zo'n goedkope inval: Flextekst. Klinkt als: U vraagt, wij draaien. Een lenige schrijver hanteert een schappelijk tarief, zoiets.

En wat te denken van: Boek Arendz, Boekjan, Copyjan en Arendz Copyflex. Lollige onzin. Ik overwoog ook voort te borduren op de naam Statenjacht van mijn weblog bij de Leeuwarder Courant. Tekstjacht, Copyjacht, Contentjacht, ze staan allemaal in het schrift. Veel te veel gejacht en gejaag natuurlijk.

Persbureau Arendz en Schrijfbureau Arendz vond ik wat te gewoontjes. Daarna ging ik spelen met ondertitels. Zoals: Bureau ArendZ, communicatie van A tot Z. En, als variant op Arendsoog: Tekstbureau Arendz, oog voor communicatie.

Beide opties zijn echter nogal belegen. Google wijst uit dat menigeen van A tot Z communiceert, keukens inricht,   of kantoorartikelen levert. En wie leest tegenwoordig nog over Arendsoog en Witte Veder? Een moderne communicatieadviseur niet.

De volgende keer de naam die het wel werd.

Vorige blogVolgende blog